miercuri, 27 martie 2013

95 de ani de la Unirea Romaniei cu Basarabia! ASEB in actiune!

  

 Salve lume, nu puteam să rezist să treacă această zi extrem de importantă fără un articol. Astăzi este 27 martie şi se împlinesc 95 de ani de la unirea României cu Basarabia. Un lucru extrem de important de ştiut este ca Basarabia a făcut parte din România timp de 22 de ani, această unire a durat până la 28 iunie 1940.

    Asociaţia Studenţilor și Elevilor Basarabeni (ASEB) este organizaţia reprezentativă a tinerilor basarabeni în România, această organizaţie de tineret a organizat o horă în Piaţa Universităţii Bucureşti în faţa la BCR.Sunt alături sufleteşte de această organizaţie şi îmi doresc din toată fiinţa mea ca Basarabia şi România să devină măcar sufleteşte o singură ţară.

     Am avut ocazia zilele trecute să cunosc doi moldoveni extraordinari, sincer mi-am schimbat puţin părerea. Consider că indiferent de ce vor alţii, România şi Moldova sunt şi vor fi acelaşi popor.Ca semn de respect pentru aceasta asociaţie de studenţi dedicaţi şi e romani, am să postez pe blog-ul meu un banner de susţinere. Acum vreau să vă prezint şi un mic istoric al Basarabiei.
    Basarabia este denumirea dată de Imperiul Rus în 1812, teritoriului voievodatului Moldovei dintre Prut și Nistru anexat prin Tratatul de la București din 1812, odată cu raiaua Hotinului și cu Basarabia istorică cedate de Imperiul Otoman după semnarea tratatului de pace de la București din anul 1812 în urma încheierii războiului ruso-turc (1806-1812). Faptul că a fost cedat Rusiei şi o parte din teritoriul voievodatului, în ciuda tratatului moldo-otoman care garanta integritatea Moldovei, se datorează dibăciei negociatorului francez Gaspard Louis de Langeron care slujea interesele tarului.

În încheiere doresc să urez un sincer la mulţi ani romanilor, basarabenilor şi moldovenilor de pretutindeni şi nu uitaţi, suntem unul şi acelaşi popor.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu